Kore Dizilerine Yeni Başlayanlar İçin Dizi Önerileri


Gerçekten neden bunu yazdığımı bilmiyorum... Çünkü Kore dizilerine başlayan insanlar için ne tavsiye edilir pek bilemiyorum, sanki bu tavsiyelerin sonu her türlü hüsran olacakmış gibi. Yine de kendimi bu postu hazırlamaktan alıkoyamadım. Bakalım Kore Dizilerine Giriş 101 dersimizin yeni öğrencileri için hangi kaynaklar uygunmuş? 


Not: Diziler hakkında yazdığım yazılara ulaşmak için başlığa tıklamanız yeterli (Malesef ki bu not sadece bazı diziler için geçerli. Umarım henüz yazmadığım diziler hakkında da kısa zamanda yazılar yazarım )

A Gentelman's Dignity


Kesinlikle çok kaliteli bir dizi, ayrıca ilk defa bir kore dizisi izlemeyi düşünüyorsanız bence mükemmel bir seçim. Yıllar boyu sürmüş çok yakın arkadaşlıklar, ve bu yakın arkadaşlığın içindeki bir adamın tek taraflı aşkı. Hem eğlencenin hem romantikliğin dibine vuran, bol ajussi'li bir dizi :) Ayrıca erkek kafasını da daha iyi anlıyorsunuz bu diziyi izledikten sonra 

Dream High




Aslında çok da kaliteli olmayan, biraz idol oynatmak için piyasaya sürülmüş ancak eğlenceli ve samimi bir havası olan müzikal dizimiz Dream High. Müzikler ve danslar eğlenceli, Suzy'nin ve Kim Soo Hyun'un karakterleri komik ve sevimli. İzledikçe Suzy'nin nasıl bu kadar güzelleştiğine şaşıp kalıyoruz :D Yani izleyeceğiniz ilk 10 diziden biriyse, gayet bağımlısı olacağınız ve hevesle ikinci sezona başlayacağınız neredeyse garanti 

It's Okay That's Love




Aslında bu diziden ben pek emin değilim ilk izleneceklerden olması konusunda. Ama çok sevdiğim; çok kaliteli bir senaryosu, çok kaliteli oyuncuları olan bir dizi. Sadece... Ben melodrama sevmediğim için, ben olsam direk melodan başlamazdım bu Kore serüvenine. Tabi ki bazı insanlar da benim aksime melo hastası olduğu için yine de bu listede olmasını istedim :)
Konusu iki psikolog, bir yazar ve bir de hastanın aynı evde kalması gibi bir şey. Hastalıklarının falan adını hatırlayamadım şu an,ok ayrıntı veremedim o yüzden :D Ama gerçekten iyi bir dizi. Ayrıca bol ağlamalı kısımlarının yanında, bol bol gülümseten kısımlar da içermektedir :)

Let's Eat




Beastimizin lideri sevgili Dujun'un başrol olduğu dizisi. İlklerden olarak önermemin sebebi, Kore  mutfağını konu alan bir dizi olması. İzlerken bir yandan ağız sulandırıyor, bir yandan da Kore'de nasıl yemekler yendiğini apaçık bir şekilde gözler önüne seriyor. Bir nevi Kore yemeklerini öğreniyoruz yani :D
Koreliler başkasının yemek yiyişini izlemeyi çok sevdiğinden Kore'de baya tutmuş bir dizi. Ben de izlerken gerçekten eğlendim :)

Protect The Boss




Allahım bu dizi... Yani ne desem, nasıl desem, niye bunu seçtiğimi kendime bile açıklayamazken size nasıl açıklasam bilemedim. Sadece ilk bölümleri o kadar komik o kadar eğlenceli ki. Ayrıca sonu da beni tatmin eden nadir dizilerden. Eh tabi başrolde Ji Sung, yan rolde JaeJoong oynayınca, tadından yenmiyor kısaca.

Rooftop Prince




Benim biraz geç izlediğim bir dizi. İzlemediğimi söylediğimde millet şaşırıyordu falan. Siz o durumlara düşmeyin diye aldım bu diziyi listeme :D Ayrıca ilk bölümlere aşırı eğlenceli, aşırı komiktir. Finali biraz yalap şap bitse de yine de izlenmeye kesinlikle değerdir :)

Shut Up: Flower Boy Band




Yine müzikli bir lise dizisi, yalnız tarzı bakımından Dream High'dan çok farklı. Öncelikle Myungsoo♥'nun oynaması ayrı bir çekicilik kazandırırken, kendisini bu dizide farkettiğim Sung Joon'un oynaması da kesinlikle bir artıdır. Tabi başta manyak bir karakter yaratıp sonra bütün millete onu sevdirip ikinci bölümden şeyetmeleri baya gıcık bir durumdur ancak yolunuza devam edip diziyi izlerseniz anlayacaksınız ki, dizi hakikatten güzel :)

The Greatest Love




Bu dizi Gong Hyo Jin'i keşfettiğim dizidir. Çok eğlencelidir, çok komiktir; o yüzden 70, 80 dizi izlendikten sonra yavaş yavaş bu işlerden bıkmaya başlandıktan sonra izlenip heba edilmemelidir. Çok tanınmış bir aktörle, vasat altı bir şarkıcının aşkı anlatılmaktadır.

Answer Me Serisi






Bu seri hem Kore'nin yakın geçmişindeki yaşam hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar, hem de bir çok sahnesinde kahkahalarla gülmenizi. İlk sezonda Busan'da yaşayan liseliler ve daha sonraki hayatları anlatılırken, ikinci sezonda kasaba taraflarından Seul'e gelen üniversite öğrencileri ve daha sonraki hayatları anlatılır. DİKKAT: Kadın başroller iki dizide de manyaktır.

BONUS: Sungkyunkwan Scandal




Henüz bitirememiş olsam da bu diziyi de öneriyorum. Kore'nin biraz daha uzak geçmişi hakkında bilgilenebileceğiniz bir dizi. Genelde tarihi dizileri çok eğlenerek izlemesem de hatta genelde direk izlemiyorum (Yong Hwa'nın oynadığı The Tree Musketeers hariç) bu dizinin gidişatı çok eğlenceli. Ayrıca Song Joong Ki çok sevimli :) Yani dediğim gibi daha bitirmedim ama yine de gidişatının iyiliğinden tavsiye ediyorum :)

Evet listemizin sonuna geldik :) Sanki bir şeyler eksik kamış, birilerini unutmuş, bazılarına ayıp etmiş gibi hissediyorum ama tekrar başa dönüp yeniden dizi inceleyip karar verecek halim de kalmadı. Ancak şunu söyleyebilirim ki oluşturması, en sevdiğim diziler gibi bir listeden daha zorlu bir listeymiş. Yine de eğlenceliydi, hatta başka listeler oluşturmak için bana şevk de verdi :)

Umarım bu listemi beğenmişsinizdir ve işinize yaramıştır. Sizin de ilk olarak izlenmesi gerek dediğiniz diziler varsa yorum olarak belirtirseniz blogca seviniriz :)

Yorumlar

  1. İlk izlenecek listemiz ne kadar da farklı. Fark ettim ki ben de böyle bir post yazmalıyım. Bu arada Bof'u önermemen çok ilgimi çekti. Bu arada bir şey sormak istiyorum. Bu sevimli emoticonları hangi sitede bulabilirim. Çok tatlılar da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de bazı eklemediğim şeyler, sonradan fark edip üzüldüm, biraz daha üstüne düşünsem benim listem de çok farklı olabilirdi yani :D :) Ama bof'un girmeyeceği kesin, çünkü bofu iki yıldır hala bitirmedim. :D
      Emoticonları bir çok yerde bulabilirsin. Ben iki yıl önce yüklemiştim bloga bunları... İnternette aratıp sana sevimli gelenleri rahatça bulabilirsin :)

      İnternette aratınca kolay bulunuyor mu diye bir deneme yaptım şimdi, boş yere tavsiye vermemek için ve http://gmadriano.tumblr.com/post/19902611201/cute-emoticons-and-gif burayı buldum :) İşine yararsa bir göz gezdirebilirsin :) Ben beğendim şahsen hatta üşenmezsem indirip bloga yükleyebilebilirim :D

      Sil
    2. Omo Bof'u bitiremedin mi ben biir çırpıda bitirmiştim. Bu arada link için teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Bitiremedim malesef, benim ilk dizilerimdendi ama çok sıkılmıştım izlerken :)
      Önemli değil ^^ başka şeyler olursa da sorabilirsin, her zaman yardım etmeye çalışırım :)

      Sil
  2. Çoğu favori dizilerim arasında özellikle A gentlemens Dignity ve Greatest Love'ı çok çok seviyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim ^^ Favori dizilerimizin benziyor olması güzel :)

      Sil

Yorum Gönder

Sen de,
Yaz, yaz, yaz!
Bir kenara yaz
Düşüncelerini! :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

My ID Is Gangnam Beauty

I, Tonya