Miss Granny vs Back to 20
















Başlığa bakmayın, aslında amacım ikisini bir savaşın içine sokup, bir kazanan belirlemek değil. Sadece ikisini bir yazı altında toplamak daha kolay olur diye düşündüm de giriştim bu işe :)

Bugün önce Kore versiyonunu bitirdim filmin. Daha sonra tam bloga girdim yazıyı yazmaya başlayacaktım ki, ikisini birden yazsam daha iyi olur dedim ve hemen aylar önce başlayıp da bitiremediğim Çin versiyonunu açtım.

Tabi ikisini üst üste izleyince bulanık olan beynim daha da bulanmadı, hatta ilk filmle alakalı söyleyeceklerimi unutmadım değil. Ama ne yapalım bir kere başladım bu işe. Sonunu getirelim bari :)

Filmlerin konusu; oğlu, gelini ve torunlarıyla birlikte yaşayan 70lerinde bir bayanın mucizevi bir şekilde 20lerine dönmesi ve gençliğinde gerçekleştiremediği şarkıcılık hayalini torunu sayesinde gerçekleştirmesi.


Çin versiyonundan başlayalım konuşmaya, izlememin tek sebebinin Luhan olduğu su götürmez bir gerçek, bunu kabul ediyorum. Daha önce izleyeyim diye başladığımda, Luhan'ın bile devam etmeme yeterli olmadığı da ayrı bir gerçek, bunu da hep birlikte kabul edelim. 
Peki Luhan'ın oyunculuğu iyi miydi? Çok ahım şahım bir durumu olmasa da kotarmıştı şöyle böyle. Pek fazla Çin dizisi-filmi izlemediğimden bilemiyorum ama oyunculukları genel olarak beğenmedim açıkçası. Başrolümüz iyiydi oyunculuk bakımından ama onun da sürekli kaşlarını çatıp millete kızması gibi bir sorunu vardı. Sempati besleyemedim yani ne yazık ki kendisine. Kore versiyonundaki başrolü belki de benim gözümde sevimli yapan en belirgin özelliği satoorisiydi, ee Çince'yi de doğru düzgün bilmediğimden, kadının belli bir yöreye özel ağzı var mı zaten bilemedim. Bilsem de sevimli gelir miydi, onu da bilemedim şu an. 


Sevimli olmaktan ziyade, , sinirli ve çekici olan başrolümüz aslında Kore versiyonundaki başrolümüzden daha güzeldi bu da bir gerçek. Ayrıca, yaşlı haliyle genç hali de birbirine acayip benziyordu. Yine de ben Shim Eun Kyung'u daha çok sevdim, Yang Zi Shan'a kıyasla. Ayrıca şu an baktım da kendisi de Eun Kyung'a göre biraz yaşlıymış. O yaş meselesini özellikle belirttim çünkü ben hiç fark etmemiştim filmi izlerken Yang Zi Shan'ın yaşının 29 olduğunu. 

Çin versiyonuna genel olarak bakarsak, film çok yavaş ilerliyor. Yavaş ve durgun. En heyecanlı sahneler bile çok durgundu. Ki bu da benim genel olarak Çin sinemasını sevmememin başlıca nedeni sanırım. Ayrıca Kore versiyonundaki en sonda bir sahnenin bu versiyonunda olmaması beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Ben merakla beklemiştim o sahneyi. (Hangi sahneden bahsettiğimi Kore versiyonunu yazarken daha iyi anlayacaksınız :D )

Yine de kötü bir uyarlama olmamıştı. Her ne kadar ben izlerken birazcık sıkılmış olsam da eminim beğenerek izleyen birçok kişi de vardır. :)



Evet şimdi sıra Kore versiyonunda! :) Biliyorum bazılarınız yazının Çin kısmını atladı, fark etmedim sanmayın.  Neyse sayfayı direk kapatmadığınıza şükretmekten başka çarem yok :D :D

Kore versiyonunu daha farklı ele alıcam, ee tabi filmin aslı o olduğu için konusuyla falan alakalı da onun kısmında konuşmamız gerekir değil mi? :)

Film; eğlenceliydi, belli başlı bir konusu vardı, aktarmak istediği bir düşüncesi vardı. Filmi sevdim, filmdeki karakterleri sevdim. Filmin işleyişini, sahnelerin birbirine bağlanışını ve sonunu sevdim. Yani kısaca sevdim. Peki en çok neleri sevdim? :D
(En çok bu lahana kafaları sevdim  )


 Öncelikle başrol kızımızı, teyzemizi, ninemizi artık neyimizse, onu çok sevdim. Konuşması, düşünceleri, bakışları, şemsiyesi, kıyafetleri ve Audrey Hepburn'e olan aşkını sevdim :) O yaşlı başlı haliyle içindeki o gençliği sevdim. Ben gerçekten gencim ama onun kadar dolu dolu yaşamıyorum hayatı, işte bu özelliğini sevdim.
Benim daha şimdiden içim yaşlanmış, çürümeye başlamışken; onun o yaşında içindeki ateşi öyle canlı tutabilmesi hoşuma gitti :)
 Sonra Jinyoung'u sevdim ben, oynadığı karakteri de çok sevdim. Babaanesine aşık olan bir genç! Böyle söyleyince bile ne kadar ironik değil mi? Ayrıca müziğe olan aşkını da sevdim Ji Ha'nın. Ama açık konuşalım, o yumurta sarısı saçlarını hiç mi hiç sevmedim... Kahverengi saç, siyah saç o kadar yakışıyorken, NEDEN?!

 Şu sahneyi de çok sevdim ben mesela, Çin versiyonunda olmayan sahnelerden. Bu sahne ve bundan önceki, Doo Ri'nin Ji Ha'yı dövdüğü sahneyi Çin versiyonunda göremeyince biraz hayal kırıklığına uğradım.
Keşke olsaymış bu sahneler de :)




Bu arada Kim Sul Gi'yi de çok severim, onun da bu filmde oynadığını görünce mutlu oldum. En sonunda kardeşinin grubuna katılması da ayrıca çok hoşuma gitti.
Peki filmde beni en çok mutlu eden neydi biliyor musunuz? Hani yukarıda Çin versiyonu hakkında yazarken bahsettiğim kısım! Hani Çin versiyonunda yok diye büyük hayal kırıklığına uğradığım kısım! Tabi ki Kim Soo Hyun kısmı!!!!! 


Park Ssi en son sahnede, gidip de fotoğraf çektirdiğinde o kadar merak ettim ki kim oynayacak acaba onun gençliğini diye! Ve bir anda bütün o karizmasıyla Kim Soo Hyun çıktı karşımıza! Bütün o sevimli satoorisiyle Kim Soo Hyun!! İyi ki oyunculara falan önceden bakmamışım, iyi ki filmi daha önceden araştırmadan izlemişim. Onun da oynadığını bilsem Kim Soo Hyun'u gördüğümde bu kadar mutlu olmazdım. :D
Ayrıca onu görünce direk şöyle düşündüm: "Allah aşkına dibinde bu kadar yakışıklı adam vardı da nasıl kaçırdın sen bu adamı, nasıl görmezden gelebildin sen bu adamı, Oh Mal Soon Ssi?!?!"

(Bu sahneyi de çok sevmiştim bu arada)

Çok uzun oldu di mi bu yazı? İki filmi birleştirince, bir de ikisini de daha yeni izlemiş olduğumdan, söylemek istediğim çok şey vardı yani... Sıkıldıysanız kusuruma bakmayın, buraya kadar okuyabildiyseniz de çok teşekkür ederim :) Umarım keyifle okumuşsunuzdur. 

Filmlerin ikisini de izlemeyenlere, ikisini de tavsiye ederim :) Luhan severseniz, Çin verisyonunu da seversiniz merak etmeyin :D 
Kore versiyonunu izleyip, Çin versiyonunu izlemeyenlere de, çok bir şey kaybetmediniz ama izlemek istiyorsanız da izleyin, biraz Luhan oyunculuğu görmüş olursunuz :D :D


Bu da burada bitti :) Hatta sonunda bitebildi! :D
Başka bir yazımda görüşme üzere! :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

My ID Is Gangnam Beauty

I, Tonya