Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody, yönetmenliğini Bryan Singer'ın yaptığı ve Queen grubunun 
anlatıldığı 2018 ABD çıkışlı biyografik sinema filmi. 

Hmmm. Biri Queen mi dedi?!
Benim Queen'le tanışıklığım birçoğumuz gibi We Will Rock You'dan başlıyor. Dünyanın en bilinen şarkısı bence. Söylemeye başladığın zaman eşlik etmeyen insan yok. Ama Queen'in asıl ilgimi çektiği dönem üniversitenin ilk yılında bohemian rhapsody'yi ilk dinlediğim zamanlara denk geliyor. Nasıl herşeye geç kalmış hissetmiş, nasıl da bütün şarkılarını dinlemeye çalışarak diğer herkese yetişmeyi umut etmiştim. Güzel günlerdi. Arka fona bohemian rhapsody açıp maket yaptığım, heryerde kesik kartonların olduğu, ellerimin yara bere içinde olduğu, zor ama güzel günlerdi.

Daha sonra dediler ki biz filmini yapıyoruz, filmde de Rami Malek'i oynatıyoruz. Heryerde fragmanları, röportajları karşıma çıktı; izlemek istemedim. Herkes fragman hakkında yorum yapıyordu, duymazdan geldim. Hayır ya, dedim, Ben gitmeyeceğim bu filme. Beğenmeyeceğim açık, Rami Malek zaten adama hiç benzemiyor. Yani hiç ilgimi çekmedi bu film ve heryerde estirdiği sert rüzgarı. Ama sonra ne oldu derseniz; arkadaş dediğimiz varlık oldu diyebiliriz. Çok hevesliydi, lütfen gidelim dedi. Jüriden çıkacağım neşelenmem lazım dedi. Kıramadık, ben de filme karşı değildim sadece ilgimi çekmemişti o yüzden hayır demedim ve gecenin köründe filmi izlemeye gittik.

Peki filme gidince ne oldu? Salonda bohemian rhapsody mi söylemedim, we will rock you'ya tempo mu tutmadım, eeyooo diye mi bağırmadım... Neler, neler


Film objektif olarak baktığımızda iyi değildi, ama izlerken bayıldım. Coştum, eğlendim. Bana Rami Malek, Freddie Mercury'ye benzer gelmedi; hareketleri/tavırları aşırı geldi ama sorun etmedim. Bence olduğundan daha feminen oynamıştı Freddie'yi. Ama tabiki ben hardcore Queen fanı değilim, bir iki röportajını, birkaç da klibini izlemiş insanım. Daha iyi bilenler tabiki var. Çok kesin yorumlar yapamıyorum o yüzden.
Diğer oyuncular içinse söylenecek çok birşey yok bence. Gayet iyiydiler, gerçekten benziyorlardı asıllarına. Ama o kadar da ön plana çıkan bir oyunculukları yoktu.


Bence Queen'e benim gibi biraz bile ilginiz varsa filme gitmelisiniz. İnsan coşuyor her türlü. Ama şunu belirtmekte yarar var, film daha ilgi çekici olsun diye gerçeklerden koptukları çok yer olmuş. Kendimce yorumlarsam, ayağı yere basan bir yapım diyemem. Ama izlemesi güzel :)
Herkes de bu performansının Rami Malek'e Oscar getireceğinden bahsediyor. Gerçi Oscar'ı da takmıyorum ben.
Bir de Rami Malek'in röportajlarını izlerken şunu farkettim, bence rolden çıkamamış. Ya da belki rolde kendini bulmuş. Yani o feminen tavırları röportajlarda hala takınıyor. Bunu kötü birşey olarak söylemiyorum, sadece bir gözlem. Bence tatlı gözüküyordu yani sorun yok :D :D Sadece eski halinden biraz farklı olduğunu düşündüm.


Hmm bir de Live Aid performansı çok iyi çekilmişti, tıpatıp aynısıydı herşey. Arkadaşım film sırasında söyledi, ben de performansı filmden sonra açıp izledim. Tabiki aslı gibi değil hiçbirşey ama çok çalışılmış olduğu belli :)

Evet bu yazının da sonuna geldik.
Siz de yorumlarınızı yazın filmle alakalı :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

My ID Is Gangnam Beauty

I, Tonya